söndag 5 april 2015

inte mitt fel!

Eftersom min familj inte hade färgkordinerat gårdagens påskbrasklädsel så måste jag av naturliga skäl visa bilderna i svartvitt. Det är alltså inte mitt fel, så skyll inte på mig.

Vi började med att konstatera att det blåste på tok för mycket bakåpå så där gick det inte att vara istället hittade vi en passlig skogsdunge, lite ris och en överdrivet intresse för eldning bakom mammas och pappas hus

min bror drog sitt strå till stacken, ja eller ris till brasan. Vill ju inte förminska hans insats här.


jag och Kennet försökte oss på en groupie, nån gång ska ju vara första, det gick sådär.

Sen radade vi upp alla, som inte riktigt kunde låta elden ta sig i fred, på behörigt avstånd och min pappa sa sitt.

Det kom rök och jag ba, wow, måste ta en bild.

och en till.

sen var det inte spännande längre utan vi övergick till korväteriet!

och pyromaniet.

Sen gav de andra upp och gick in, medan jag gick ner till stranden än en gång i ett försök att frysa röven av mig. och för att fototgrafera bara eeeen bild till av havet och stenarna, gick sådär.

Men som kort summering vi eldade och sen åt vi kärvin, samma som resten av Finland alltså. Härlig kväll!





2 kommentarer:

  1. Ibland är det tacksamt med svartvitt-funktionen... :) härliga bilder!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är så tacksam den funktionen! tack ska du ha!

      Radera