söndag 26 april 2015

men turkiet på torsdag då, såhär tänker jag mig att det ska bli.

Ja alltså vi reser så enkelt denna gång. Landar i Antalya och bussar till Side. Det är svårt att resa till Turkiets solsida utan att ha det bekvämt nu för tiden* och det ska bli så skööönt. Vi ska bara slappa, slöa och  njuta av all inclusive Men hur är Turkiet och Side 2015 då? Det kan ju hända att ni vet bättre än vad jag gör, så snälla berätta isånafall. Vad får vi inte missa?

Men baserat på Tjäreborgs bilder av hotellet så tänker jag väl mig veckans aktiviteter såhär.


Här från en solstol tänker jag se på alla som gör sig besvär med att vara med i vattengympan. Själv gömmer jag mig under en handduk och ropar ingen är hemma när instruktören med inoljade svällande muskler går förbi och raggar medelålders tanter som mig själv som deltagare.


Här tänker jag yrvaket och naket i panik sätta mig upp och titta omkring ifall någon hörde den ljudliga fisen som jag i mitt zenliknande spatillstånd lät rymma eftersom jag glömt bort både tid och rum.


Här tänker jag 7 gånger vakna upp och tänka livsviktiga tankar som "inte heller idag behöver jag lyfta ett finger" eller "undrar vem som steker mina frukostplättar idag då?"



här ska jag medan jag simmar ropa ut allt jag vill berätta för Turkiet och se ifall det kommer ett jobbigt eko ända tills någon från hotellet ber mig sluta p.g.a. jag tydligen "stör de andra gästerna".


Här ska jag visa världen** hur man dansar till Macarena. Det är kunskap som håller på att gå förlora och det är mitt uppdrag att se till att så inte är fallet. EEEEEYMACARENAAAAY!


Här kommer jag sen att ha gömt mig dåligt en dag och tvingats med i vattengympan. Suck, men det är ju bara en dag, så jag överlever.


Här ska jag göra min löpträning eftersom jag beställt så varmt väder att det antagligen kommer vara för hett för att träna ute. Jag vet inte riktigt vad jag tänkte på då jag snackade med väderguden. Lite miss, men det ser ju ut att ordna sig. Pusta ut.


Men den mesta av tiden ska jag leka vid fortet. Fatta, ett fort med en 130 meters vattenruschkana, kan det bli bättre? FORT!

Bilderna är lånade från Tjareborg.fi där ni även hittar resten av hotellet

*inbillar jag mig, annat var det för 14 år sen när vi var dit sist. 
**barnen

2 kommentarer:

  1. Låter som bra planer det här :) Och Macarena-dansen får ju absolut inte glömmas bort, det vore för sorgligt..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är fina tider på kommande känns det som. Och ja, det är så mycket världen håller på att glömma. Till exempel har mina barn inte aning om hur det låter när ett modem ringer upp. tråkigt! :)

      Radera