lördag 11 april 2015

bästa arbetsgivaren!

Jag brukar aldrig blogga om mitt jobb, det hör liksom inte hit. Men alltså idag måste jag göra ett litet undantag.

Till saken hör att jag jobbar hos den lokala sandpappersproducenten här i österbotten, alltså KWH Mirka, och jag trivs mycket bra där. Jag trodde inte det var möjligt att gilla sin arbetsgivare ännu mera än jag redan gjorde, men ser ni jag hade fel, för igår fick vi ett mail som från skyarna (nånej, från HR avdelningen) som berättade att Mirka beslutat att alla anställda skulle få möjligheten att köpa sig endel träningsskor/pulsklocka/aktivitetsarmband delvist sponsorerat av dem. Detta för att de vill att vi ska röra på oss. Fantastiskt, det var nämligen precis det jag behövde nu när jag börjat löpträna via podden

Så idag åkte jag till en utvald butik och fick köpa mig löpskor för ett värde upp till 200€ som Mirka då sponsorerade 170€ av. Tack Mirka, utan er hade jag aldrig investerat i sånahär kvalitetsskor! 





Alltså det blev ett par Asics Gel-Kayano, mjuka sköna och tillräckligt breda för mina tår och ifall ni undrade så har de nu på sista bilden här ovan avverkat sin första 7 km joggingtur och de låter hälsa att det gick mycket bra.

Det här kunde ju inte ha kommit lägligare, dessa skor ska nämligen nöta väg i vår, sanna mina ord.

10 kommentarer:

  1. Åh men så roligt, folk borde oftare skriva positiva inlägg om arbetet :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller så med dig, :) men det blir liksom naturligt att man håller arbetet borta från bloggen.

      Radera
  2. Vad bra! Minns att jag hört om Mirkas cyklar också (inga detaljer, men det var tydligen en jättebra personalsatsning för något år sedan, just för att få arbetstagarna att röra mera på sig.) Sånt här gillar jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju superbra!Det stämmer nog med cyklarna, vi fick köpa sådana duktigt sponsorerade med för ca 4 år sedan, jag har nog en sådan med, mycket bra! På det här sättet så gör ju Mirka verkliga satsningar för att få ha en frisk personal.

      Radera
  3. SÅ bra! Jeejee. (Är lite smått övertaggad på vårt löpprojekt :D)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men det är jag också! helt supertaggad!

      Radera
  4. Vad roligt! Mirka är verkligen en bra arbetsplats, det tyckte jag åtminstone de tre somrar jag hann avverka på fabriksgolvet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tummen upp, ja, det är nog ett toppenställe!

      Radera
  5. Tummen upp för såna här satsningar! :) Jee!

    SvaraRadera
    Svar
    1. verkligen Jee! det är så mycket roligare att röra på sig när man har rediga skor!

      Radera