lördag 1 februari 2014

instagram fotoutmaningen 2014 januari

Jag har detta år utmanat mig själv på instagram. Det börjde bli väl många slentrianbilder där i fjol på hösten. Detta år för att undvika det så ska jag ge mig själv olika begränsningar när det kommer till bilderna varje månad. Såhär har jag tänkt:

Januari: Svartvit - klart nu. Här är några bilder från månaden som gick.


Så ska vi ta en tobak, kramas och prata lite nu när vi var klara, ok? Lite större utmaning än jag först trott. Det var ju direkt omöjligt att posta en vacker solnedgång. Även andra bilder jag tagit och gillat föll bort eftersom direkt man tog bort färgerna så dog hela bilden. Medan det har sen visat sig att många medelmåttiga bilder plötsligt blev mycket vackra genom att ta bort färg och istället framhäva former och detaljer.  Mycket roligt, och efter halva tiden så började man se vad som var fint och vad som var sisådär. Och vad som inte fungerade alls. Nu ska det bli roligt att få med färgen i bilderna igen.

Nu ska jag fortsätta i Februari, då blir temat: Min omgivning. 

Vad skulle ni säga att resten av året borde ha för bilder? Jag tänker att allt utom bröst borde bli ett bra tema för mig.


Vill ni följa mig så heter jag @maricaost

2 kommentarer:

  1. Hej men vilken rolig utmatning :) Funderar på att jag kanske borde ta en svartvit månad! Skulle jag vara passligt att börja så här nu första februari.

    SvaraRadera