söndag 29 mars 2015

söndag



1. Klockan ska ställas om, vem har hittat på detta blahaj? jag är alltså en timme sen redan idag tiden går alldeles för snabbt.

2. Men när vi pratar tid och snabbt, fatta att det är nu över 1 år sen vi fick Kennets fabrys diagnos och kan nu säga att det trots allt går ihop med vår vardag och påverkar inte familjens liv sådär mer än nödvändigt i allmänhet. Vi måste bara planera våra semesterdatum lite bättre.

3. och ja semester, det är nu 32 dagar tills vi åker till Turkiet och 14 år sen jag var där sist. Vilken ljuvlig vår det blir.

4.  Men våren då igen ja, allt damm i världen tror jag nu i mars har hittat sitt bo i vårt vardagsrum och idkar sen intensiv älskog alltid när solen lite skiner in genom fönstren.

5. Och jag kan inte bry mig mindre för det är 48 veckor tills vi far till Thailand. woohoo.

6. Jag vet, lite för länge att spänt vänta på det, men jag har märkt att de här veckorna går sinnesjukt snabbt och jag älskar att vara på väg till ställen, speciellt soliga, varma ställen..

7. Att resa är lite som sommarlovet när man var barn. först var det jättelångt, sen var det bara plötsligt bara där och sen slut. Både så med väntande och resor.

8. Och nu googlar jag sommarresor när jag tänkte på sommarlovet. Jag vill roadtrippa, vandra, fotografera och ha familjetime, spontant tänker jag Abisko och trollsjön som slutmål och lite annat där på dit och hemvägen, men det tänker ännu inte resten av familjen, så det kan lika bra bli powerpark eller en grillkorv vid stranden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar