söndag 7 juni 2015

vad fan är detta egentligen.

Jag har det senaste året utvecklat ett överdrivet intresse för fåglar. Nej, inte sexuellt, det här är ej ett brev till fråga doktorn, var inte oroliga. Utan det är mera det att jag tycker de är spännande. Jag vet inte vad de flesta heter* eller vad de har för mission i livet, men nog är de gylliga och intressanta.

Igår hos mina föräldrar viskade någon att det var 12 svanar i stranden, jag rusade dit och rös av välbehag när jag såg de stora ståtliga fåglarna. Så vackra och så många. Sen när de vid ett tillfälle försökte mobilisera sig och började planera för min plågsamma död, var de ganska ogulliga, och jag blev sjukt medveten om att jag knappast kan sparka ihjäl dem, de är ju så sjukt stora. Så här stora! *visar med armarna hur stora de är*

Men jag hukade mig igen och lekte att jag var en sten, de simmade vidare, mös med sina partners, lyfte och landade för att sedan somna med huvudet under vingen.




Så vackra, men framförallt så intressanta! De verkar ju leva i en sådan såpopera med kärleksrelationer, avundsjuka, svek mm. Det känns som att det här får man bara inte missa!

*men här på villan kan jag meddela att de vi vet namnet med säkerhet heter bl.a. Anders, Andrea och Svante 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar