onsdag 16 mars 2016

Ni, mina vänner!

Jag ska till arbetet, men eftersom det känns som om jag bott under en sten sista åren ( vörå-skämt om att vi gör just det undanbedes, vi har hört dem, ha - ha - ha) så tänkte jag att kanske ni orkar svara på några frågor.

Endel här i  kommentarerna, på er egen blogg eller på ett papper där hemma som ni sen kommer hit och visar mig. Jag vet inte vem som finns här eller någon annan stans, Jag vet inget om er, och ska jag nu börja fulblogga igen så vill jag nog ha en och annan catch på er med.

Namn: Marica Öst, kuriosa: döpt efter ett ex till min pappa, hon hade så fint namn tyckte han.

Ålder: 32, vet inte när det hände.

Bor: I ett gult hus i Vörå på vintern, i en svart sommarstuga i maxmoskärgård på sommaren, Österbotten, Finland.

Familj: 2 barn, 1 man, 2 katter. ( den ena lever alltid med ett dödshot hängande över sig, för han kan inte uppföra sig. Orka liksom. Katten alltså, inte något av barnen, vad tror ni om mig riktigt?)

Hobby: Att fotografera, sova, topsa öronen och annat viktigt.

Älskar: Min familj och min nikon d750 (skrivit helt utan inbördes ordning)

Hatar: Alla de män som vill förklara för mig att feminismen har gått för långt och även salt fisk kokat i samma kastrull som potatis.

De här bloggarna läser jag varje dag: Linn Jung, Carola Ekman, jag vet knappt vad som finns utöver detta hjälp mig!

Det här vill jag debattera om i bloggar denna vår: uuuh, svårt men från toppen av huvudet kanske

- Irritationen över barn som leker/röjer utan övervakning på lekplatser (sverigebåtar, parker, lekland)
- Om man måste åka på semesterresa på sommaren.
- Hur vi tillåter folk i Finland att studera i evighet (så gott som gratis),
- Svenskan, finskan, var ska man få vilken service.
- Föräldrar som föder upp sina barn på enbart burkmat ( 20 minuter är vad som krävs för att koka en potatis och sen mosa den så att skylla på tidsbrist eller kunskap håller ej.)









4 kommentarer:

  1. Nå okej tå! Men bara för att jag är så glad så glad så glad över att du är tillbaka i bloggvärlden, och för att jag har ännu 20 minuter att fördriva innan jag kan öppna dörren här på jobbet och låta kunder strömma in.

    Namn: Sandra Neuman, jag är döpt efter en gammal tant på bädden. Min mamma jobbade där och tydligen var det så att förra generationens Sandror låg på sådana ställen då.

    Ålder: 28 tror ja... Ja har på riktigt svårt att minnas min ålder.

    Bor: Nykaabi, men på somrarna skulle jag gärna bo i almighty Vöro vi hedi skito träschi called Kalapi. Nänå skämt åsido så har jag sagt att jag bor under vattentornet, men insåg att folk kanske trodde att det var bokstavligt, så jag har börjat säga "bredvid vattentornet" istället.

    Familj: 2 barn, 1 man, 2 katter... och höjer med 17 kycklingar, 10 hönor och två tuppar.

    Hobby: Mocka hönsskit, odla mat och titta på fina blommor. och fota allt det också.

    Älskar: Min familj. Inklusive alla hönsen, och släktingar upp till min 101-åriga gambämommo.

    Hatar: Diskhögen som ständigt finns på vår diskbänk.

    De här bloggarna läser jag varje dag: För tillfället ingen alls. Jag har tydligen kommit in i den småbarnsperioden när det inte finns tid för att slaviskt följa någon annans liv.

    Det här vill jag debattera om i bloggar denna vår: Whatever you want. Jag ströläser lite här och lite där och klickar ofta vidare från länkar.


    Nå, nu ska jag böri arbeit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hade en bra dag på jobbet Sandra! Och era höns, jag är så avundsjuk. På alla med höns. När jag var liten växte jag upp med sommarhöns och jag tyckte de var fantastiska. Jag brukar försöka övertala kennet att vår holme skulle vara perfekt för några hönor men ännu har han inte velat ge efter. Men vem vet, vi får se!

      Radera
  2. vi brukar skoja om att vi måst far ti moster å häls på då vi får syn på vax i barnens öron! Så ja, topsa öron (inte bara egna) kan ju tydligen va en hobby! Du är hittills enda jag råkat på som verkar utöva den men ändå!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du är back in business! Du har en sådan härlig humor.
    Fortsätt gärna podcasta!

    Namn: Minna
    Ålder: Min själ bor i 1939 i Hollywood
    Bor: Phoenix, AZ
    Familj: Man
    Hobby: Hiking, klassiska filmer, podcast, fotografi
    Podcast här: https://soundcloud.com/moterdiggladjen
    Klassiska filmer här: http://www.tcm.com/
    Twitter: https://twitter.com/medgladje
    Älskar: Livet “som gett mig så mycket" (cue Arja Saijonmaas klassiker)
    Hatar: Artificiellt ljus inomhus. Du vet, när det blir ett sådant där grönt sken av fula lampor.
    De här bloggarna läser jag varje dag:
    http://attvaranagonsfru.elsasentourage.se/ (kreativt geni)
    http://www.jeanetteohman.com/ och http://ceciliablankens.se/
    (för att hålla koll på vad som händer i “min” stad L.A.)
    Det här vill jag debattera om i bloggar denna vår:
    Mina online konversationer rör sig kring 140 tecken här https://twitter.com/medgladje
    och jag diskuterar mest gamla filmer på #TCMParty

    SvaraRadera