söndag 25 augusti 2013

köket

Igår var det kvinnofest i gula huset på Brändö och så otroligt roligt det var! Nytt folk, nya tankar och god sangria. Men det är ju så att fester resulterar i att jag dagen efter är lika begåvad att skriva som en tvättmaskin. Eller det är väl inte festen i sig, utan mera sangrian i sig. Så det måste bli ett bildinlägg idag istället. 

På allmänhetens begäran, eftersom jag alltid gör som ni säger, så ger jag er bilder från vårt kök istället. Jag har nämligen varit ensam hemma i flera timmar och städat upp där så att ni ska tro att vårt kök är alltid så här rent om än det egentligen bara är bluff och båg, som alltid på internet. 

Men lite såhär har vi det nu när det börjar bli klart, bara mycket rörigare egentligen.




Disktrasan har fina Titti stickat till oss




Vykorten är från fyran





Long gone är det beigahelvetet som fanns här tidigare, tack och lov. Ännu är det inte klart. Jag väntar på en hylla och en matta vill jag ha. Men det kommer när det kommer. Jag har inte brådis någonstans. Men nu när jag har jag visat min, kanske ni kan visa er? (snälla, tack på förhand, och allt det. Jag vill se mera av era kök på internet.)

18 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! :) Lovar blogga om kök här i veckan.

    SvaraRadera
  2. Nej hördu vad SJUKT SNYGGT det är! Jag älskar det gula kaklet. Nu vill jag också göra om i vårt kök. Wow! (wowet syftar på ert kök, inte på att jag vill göra om i vårt.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det livar faktiskt upp livet lite när man får gå bananas med färg.

      Radera
  3. Tack för igår! Så trevligt att träffa nya människor och dig. Berikande! Men jag vet inte vad som hänt...har jag månne sugit i mig av era diskussioner kring PMS...hmmm.. Har varit sån surtant idag att ja.. Usch då! Bättre dag i morgon :) Verkligen piggt kök! Helt annorlunda än mitt, men i det där skulle man nog bli glad varje dag, oberoende tid i månaden ;) Skall börja kika in här nu och kolla vad du håller på med. Ha de gött! //Johanna S-B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Det var nog så fruktansvärt kul att träffa dig. Tänk att det finns så trevligt folk här!

      Radera
  4. Och jeeeee, tapeten! Jag visste ju att den skulle passa ( ja alltså, jag känner ju inte dig, men jag har ju förstås varit med i ditt tapetval såhär bloggledes). Lampan från juthbacka är ju också perfekt! Jag har ingen blogg för tillfället, stängde den vid nyår efter 7 (SJU!) års aktivt bloggande och saknar den innerligt. Det är därför jag måste skriva långa kommentarer. Så att. Är det nåt mer du vill veta?/ anonyma Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men varför slutade du? fast på ett sätt kan jag förstå. Jag gav ju också upp mitt bloggande för en tid. Men vad skönt att någon följt med mina tapetval. Tryggt :)

      Radera
  5. Haha, fnissar mycket åt Johannas kommentar här. Nu är det bevisat: PMS SMITTAR! Och ja, ditt kök är fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JO, det smittar! Känner mig själv lite mera normal då.

      Radera
  6. Jag tänker flytta in i ditt kök. Slår möjligtvis upp ett tält, eller varför inte en hel indianboning komplett med lägereld och totempåle, mitt under köksbordet. Bara så du vet liksom.

    Med andra ord stormgillar jag ditt gula kök! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod bara! Sen bor du ju inte precis långt borta, så vill man får man nog komma på kaffe!

      Radera
  7. Det verkar för övrigt som om tidsangivelserna här i kommentarsfältet har fått lite fnatt. Det blir exempelvis 13:20 istället för 23:20. Fast nu känner jag ju inte till Blogspot så jag vet inte om man kan ändra, men det borde man ju kunna.

    Med vänliga hälsningar nattugglan. 23:23.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet. Det är något med tidsinställningarna. Men då jag inte för mitt liv kan lista ut hur man ändrar skiten.

      Radera
  8. Det är nog så himla fint ert kök, så jag har svårt att tro att det är "på riktigt"!

    SvaraRadera
  9. I Am in love , faaaan va snyggt !! O kul att jag hittade din blogg också!

    SvaraRadera
  10. I Am in love , faaaan va snyggt !! O kul att jag hittade din blogg också!

    SvaraRadera