lördag 24 augusti 2013

Taskigt nät

 Jag vill inte vara dryg och otrevlig, men att blogga från mobil gör mig inte rättvisa. När jag nu välsignats med ett internet här hemma som fungerar som när en gammal man kissar så blir man nog som skattebetalare lite arg. ( Detta inlägg riktar sig mest till min karl, inte till staten, men Niinistö vill du komma och hjälpa till så som jag hjälper till att finansiera skolväsendet så inte mig emot.) 

Inte så att min man är gammal eller pinkkar illa, verkligen inte, men det är bara han i det här huset som kan lösa mysteriet med hur man byter router. Jag har nämligen andra kvaliteter här i livet än att koppla tusen sladdar i små uttag så miljoner lampor börjar blinka, jag kan istället stöpsla i 2 sladdar och inreda hemmets hörn med 5€ 70-tals Lival lampor från juthbackamarknaden. 

Säg som ni har det, ni älskar den med!

Och dessutom teknik förbryllar mig verkligen ibland, jag tror inte det beror på att jag lägger ägg och så utan mera på att jag helt enkelt inte bryr mig som människa. 

4 kommentarer:

  1. Fina lampor. Ja teknik är vissa gånger helt åt skogen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. EN del teknik är underbar, så som nya telefoner och annat krafs, men sladdar och saker som ska blinka i en skrubb kan se sig i reven.

      Radera
  2. Ingen skillnad vad du skriver om så storknar jag av skratt. Aj, vad glad jag är att du är tillbaka i bloggträsket. Se till att hållas här nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska nog vara här en tid. Men inte hela kvällen ikväll, då ska jag roa mig i stan.

      Radera