måndag 27 april 2015

#39 rawfood

Denna vecka i podden så testar vi rawfood och likt en irriterande katt på en nymålad terass så var det här något som i efterhand lämnat ett avtryck på mig. Jag inbillar mig nämligen ofta att det måste vara kött och potatis för att räknas till mat. Men för faskien, det går med avokado och spenat med. Har ni favoritrecept så dela gärna med er av dem för så här snabb, enkel och god mat haver mitt husmodersöga aldrig tidigare skådat.

Så klicka på bilden här under nu genast och lyssna på våra tankar om detta och ni hittar oss ju självklart även på Facebook , iTunes och Soundcloud.



Den godaste rätten igår var för mig smoothien som vi gjorde och som ni även ser på poddbilden denna vecka och det tog endast ca. 2 minuter att göra den. 

Såhär kvickt kan jag berätta hur den är gjord, man tvättade 3 nävar spenat och slängde den* i mixern med 2 dl vatten. Mixade. Sen dit med bitarna av 1 äpple, en halv avokado och en halv gurka. Till sist klämde jag i saften från en halv citron. Enligt receptet skulle man även ha i groddar, men de hade jag inte hunnit odla, så de sket jag högtidligt i denna gång, men nästa gång är de med. 

Så se det som ett tips från oss till er, denna var så god att alla måste prova! Receptet hittade vi här


*spenaten, inte näven, det hade nämligen blivit en helt annan typ av smoothie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar