tisdag 2 april 2013

vykort

Något jag gillar i vårt hem är mina vykort. De går att sätta var som helst och är lätta att sen flytta igen när man tröttnar på dem. Små detaljer som man inte binder upp sig till något med.

Som ni redan såg här så har jag olustiga danska vykort mellan hyllorna i hobbyrummet. Men jag har även vykort på fler ställen och de är inte alltid speciellt olustiga. Jag har dem på tråkiga svarta lådor, bland våra smycken* i badrummet på vinden, fast tejpat på väggen under trappan till övervåningen osv. Överallt finns de.

Detta rutiga bakom klockan är en av mina favoriter just nu men för bara någon vecka sedan var det instoppat och bortglömt i en låda.



Pyntigt och fint som fan där i bakgrunden. 

Den röda c-kassett hållaren på övre bilden är också en favorit just nu, den har mannen haft som ung på 80/90-talet och innehåller ännu allt från köpta roxetteband till diverse blandband. Så häftig den måste ha varit då, med handtag och allt.


*alltså verkligen smycken, inte att förväxla med "familjejuvelerna"

12 kommentarer:

  1. Vilken färgklick! Kanske jag borde rota fram mina ikea-vykort nu och fixa något snyggt av dem också. :)

    SvaraRadera
  2. Sån kassettgrej hade jag också. Fast med Lotta Engberg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta Engberg är nog helt underskattad när det kommer till kassett-eran

      Radera
  3. Vykort gillar jag med! Har några jag köpte från Wien förra veckan som jag skall fixa till här hemma.
    Fin blogg by the way. :)
    //Bebs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Wien låter härligt. och visa sen gärna hur vykorten börjar se ut!

      Radera
  4. Hej!
    Hittade hit via Lindas lantliga. Härlig blogg du har..hit återkommer jag gärna.

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag har en exakt likadan kassetthållare. Och så har jag några andra liknande också, fast de går mest i svart och grått.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är så snygga. jag drömmer dessutom om en killer bandspelare med. En metallig, överdimensionerad och 80-talig kassettspelare. villverkligenha.nu

      Radera
  6. Aj, så stilfulla bilder du knäpper av dina retroprylar.

    SvaraRadera